Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Monica Bonvicini's work conducts a continual dialogue between bodies and architecture. Frequently, Bonvicini eroticizes and/or psychologizes this relationship, through sculptures, installations and video works in which people are seen plunging their bodies into walls as if passing through them, or rubbing their genitals on the corners of a wall. The props of sadomasochism are often invoked, in a mattress made of black leather belts and screen installations of hanging chains. Bonvicini's humor is laced with a confrontational edge that compels her to explore, for example, the architectural-erotic politics of construction workers, who are disenfranchised from the authorship of their physical labor, but who are also notorious purveyors of male aggression towards women. If Bonvicini has a credo, it is best expressed by her oft-cited spraypainted wall text, "Architecture is the ultimate erotic act/carry it to excess." Both Ends provides a survey of works spanning the past decade.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !