Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Marius Glauer focuses his attention on the borderline between photography and sculpture. With his sculptural-based photography, he traverses the entire material and discursive range of what can be considered photography today. Glauer's camera takes an intimate and revealing look at his protagonists: glittering surfaces, objets trouves and flowers become hyperreal actors or monumental facades. As expansive, three-dimensional assemblages, his works simultaneously question the translatability of the world into the two-dimensional medium of photography. This monograph is the first to provide detailed insights into the artist's experimental oeuvre and presents the groups of works he produced over the course of the last decade. Concise texts accompany and position his oeuvre in the social and art-historical discourse.
Texts by Clara Brender, Simon Elson, Christian Ganzenberg, Lydia Korndoerfer, Josephine Pryde, Gernot Seeliger, Stephen A. Worsley, Diandra Donecker, Marius Glauer.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !