Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Like hardly any other artist, Pierre-Auguste Renoir has shaped our understanding of the atmospheric figure paintings of Impressionism. His painting La fin du dejeuner, which has been in the Stadel Museum in Frankfurt since 1910, is now the starting point for a far-reaching examination of an important source of inspiration that accompanied him throughout his life: the Rococo. Considered frivolous and immoral after the French Revolution, this style of painting experienced a renaissance in the 19th century and was widely celebrated during Renoir's lifetime. Published on the occasion of the Stadel Museum's major exhibition, this comprehensive volume explores Renoir's multifaceted connection to tradition through illuminating juxtapositions of his art with 18th-century works and contemporaries.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !