Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Jenny Holzer's light projections have been displayed across four continents, fifteen countries, and more than thirty cities. From Mies van der Rohe's Neue Nationalgalerie and Daniel Libeskind's Judisches Museum in Berlin to I.M. Pei's Pyramide du Louvre in Paris, Holzer's light events have been installed in numerous significant architectural spaces. Her projections onto waves and mountains in Rio de Janeiro, the Seine and Arno rivers, the mountains and ski jump in Lilehammer and the Dune du Pyla engage the natural landscape as quiet and affecting settings for reflection, laughter and exchange. Through a discerning selection of full-page images printed in black and white--many the result of Holzer's longstanding, working relationship with the photographer Attilio Maranzo--this book tours projections made over a twelve-year period. While the artworks themselves are transient, each image suspends the tension of the passing moment and locates the beauty of experience within the frame.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !