Lara entame un stage en psychiatrie d’addictologie, en vue d’ouvrir ensuite une structure d’accueil pour jeunes en situation d’addiction au numérique...
Robert Heinecken (1931-2006) seldom used a camera. A self-described "para-photographer," he repurposed found imagery to explore the underpinnings of daily life. He cut into periodicals--snipping heads from lithe bodies and slicing rouged lips from smiling cheeks--and reorganized these fragments into collaged wholes that reveal the greed, hypocrisy and misogyny behind traditional depictions of America.
This book presents Heinecken's Periodicals (1969-72) and Revised Magazines (1989-94) as 25 facsimiles. Originally conceived as insertions into everyday life, these collage-publications were taken from newsstands, altered and then returned to be purchased by unsuspecting consumers. By pasting a Vietnam War image into fashion magazines or a dominatrix into Time, Heinecken created serials that are disturbing yet familiar; known cultural referents now oppose their presumed functions.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Lara entame un stage en psychiatrie d’addictologie, en vue d’ouvrir ensuite une structure d’accueil pour jeunes en situation d’addiction au numérique...
Un douloureux passage à l'âge adulte, entre sensibilité et horreur...
Blanche vient de perdre son mari, Pierre, son autre elle-même. Un jour, elle rencontre Jules, un vieil homme amoureux des fleurs...
Des idées de lecture pour ce début d'année !