Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
On Fontana's decades-long experiments in terracotta, plaster, concrete, metal and more.
Hauser & Wirth's new Lucio Fontana (1899-1968) publication charts the uncategorizable artist's exploration of sculpture from the 1930s until his death. In a substantial essay, curator and leading Fontana scholar Luca Massimo Barbero explores ceramics as "the ideal material for the Fontanian gesture" and reexamines Fontana's experimentation with terracotta, clay, plaster, concrete and metal. Researcher Cristina Beltrami resituates Fontana as a pioneering artist in the European postwar context, investigating his exchanges with other Italian and international practitioners.
The monograph, a collaboration with the Fondazione Lucio Fontana, also includes a biographical essay by the foundation's Maria Villa, tracing the artist's life through his ever-innovating sculptural practice, and serves as a companion volume to Lucio Fontana: Walking the Space.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !