Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
A penetrating analysis of the work of one of the most influential painters in the history of modern art by one of the world's most respected art historians.
For more than a century the art of Paul Cezanne was held to hold the key to modernity. His painting was a touchstone for Samuel Beckett as much as Henri Matisse. Rilke revered him deeply, as did Picasso. If we lost touch with his sense of life, they thought, we lost an essential element in our self-understanding.
If These Apples Should Fall: Cezanne and the Present looks back on Cezanne from a moment - our own - when such judgments may seem to need justifying. What was it, the book asks, that held Cezanne's viewers spellbound?
At the heart of Cezanne lies a sense of disquiet: a homelessness haunting the vividness, an anxiety underlying the appeal of colour. T. J. Clark addresses this strangeness head-on, examining the art of Pissarro, Matisse and others in relation to it. Above all, he speaks to the uncanniness and beauty of Cezanne's achievement.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !