"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Allen Wheatcroft''s first monograph, Body Language , explores the balance between connection and dislocation, which he observes while roaming city streets, camera in hand. Taken in Chicago, Sweden, Los Angeles, Berlin, and Paris, the book includes an introduction by renown New York City street photographer Jeff Mermelstein. The photographs emphasize gestures, movements, and expressions; a visual language without words. The viewer comes to wonder about, and empathize with, the loners and bankers, doormen and gym rats, tourists and sun bathers - eager, perplexed, hurting - who inhabit our cities. This project, which focuses on tension, loneliness, and synchronicity in contemporary life, uses the universal language of the body in the street.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !