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The light between us

Couverture du livre « The light between us » de Vincent Peters aux éditions Teneues - Livre
Résumé:

How can a photographer of internationally known stars create iconic portraits that linger in the memory--especially since these actors have already been photographed and filmed millions of times? Vincent Peters--who has been working since 1995 for magazines such as Vogue and GQ and fashion... Voir plus

How can a photographer of internationally known stars create iconic portraits that linger in the memory--especially since these actors have already been photographed and filmed millions of times? Vincent Peters--who has been working since 1995 for magazines such as Vogue and GQ and fashion brands including Dior, Louis Vuitton, and Yves Saint Laurent--relies entirely on the classic art of portrait photography for his pictures. Focusing on small gestures and subtle productions instead of prominent poses, he ensures that his subjects do not disappear into the backdrop and that their faces are the focal point. Emma Watson's features are lent a tragic note with white makeup. Annie Lennox appears like a stern missionary in a suit and fedora. Photographs of stars such as David Beckham and Christian Bale are markedly masculine. Even more intimate are the images that Peters has taken in private surroundings, like when he accompanied Monica Bellucci during her second pregnancy. His sophisticated lighting has the most impact in his black-and-white photos, bestowing them with a breathtaking cinematic quality.


Comment un photographe de stars mondialement connues peut créer un portrait iconique qui restera dans les mémoires, surtout quand ces stars ont été photographiées et filmées des millions de fois ? Vincent Peters, qui a travaillé depuis 1995 pour des magazines tels que Vogue et GQ ainsi que pour des marques telles que Dior, Louis Vuitton et Yves Saint Laurent, s'appuie entièrement sur l'art classique du portrait photographique pour ses images. En se concentrant sur de petites attitudes et sur des détails subtils plutôt que miser sur des poses extravagantes, il s'assure que ses modèles ne disparaissent pas dans le fond et que leur visage demeure le point focal de son image. Les traits d'Emma Watson apparaissent en une note tragique par son maquillage blanc. Annie Lennox semble être un missionnaire dans son costume sévère et son chapeau mou. ; les photographies de Christian Bale et David Beckham débordent de virilité.Plus intimes encore sont les images de Peters prises dans un environnement privé, comme les photographies de Monica Belluci qu'il a accompagné lors de sa seconde grossesse. L'éclairage sophistiqué pour lequel il a opté produit encore davantage d'impact sur ses photographies en noir et blanc, les rapprochant encore de la qualité cinématographique.

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