Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
People spent the twentieth century obsessed with the future. We created technologies that would help connect us faster, gather news, map the planet, and compile knowledge. We strove for an instantaneous network where time and space could be compressed.
Well, the future's arrived. We live in a continuous now enabled by Twitter, email, and a so-called real-time technological shift. Yet this 'now' is an elusive goal that we can never quite reach. And the dissonance between our digital selves and our analog bodies has thrown us into a new state of anxiety: present shock.
Douglas Rushko weaves together seemingly disparate events and trends into a rich, nuanced portrait of how life in the eternal present has affected our biology, behavior, politics, and culture.
'Invaluable.' -' The New York Times 'This is a wondrously thought-provoking book.' -' Walter Isaacson 'A sobering wake-up call to collectively reexamine our relationship with time before we're blindsided by an unwelcome future.' -'Booklist
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !