Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
A multidisciplinary reader on an acoustic phenomenon conventionally deemed undesirable.
When a bowed stringed instrument is played, the vibrations of certain notes can resonate at the same frequency as the vibrations of the instrument itself. The dissonant effect that results is referred to as a "wolf tone," for its howl, and is almost universally characterized as an unpleasant deviance. For Maximilian Goldfarb, Nancy Shaver and Sterrett Smith, however, the wolf tone has come to serve as a productive analogy for describing forces at work in a visual field and a model for their ongoing collaboration, Wolf Tones. Here, the artists present an orchestrated cacophony of images from their individual and collaborative practices alongside texts by contributors from the realms of music and sound, art, poetry, art criticism and architecture. Referencing landscape, temporality, sonic surpluses, improvisation, Éliane Radigue's Naldjorlak and more, this book addresses the artists' collaboration as well as the acoustic phenomenon itself, reimagining the wolf tone as something to be celebrated.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !